Politička reakcija i najava rezolucije

Narodna skupština Republike Srpske (NSRS) je 22. avgusta, nakon što je Centralna izborna komisija BiH oduzela mandat Miloradu Dodiku zbog pravosnažne presude i šestogodišnje zabrane obavljanja javnih funkcija, usvojila niz zaključaka. Poslanici predvođeni SNSD-om odbacili su presudu, isključili mogućnost prijevremenih izbora za predsjednika RS-a, najavili referendum i zadužili Kolegij NSRS da pripremi tekst Rezolucije o samoopredjeljenju srpskog naroda i Republike Srpske. Kolegij, čija je primarna uloga plan rada skupštine, formalno nema ovlasti pisati rezolucije.

Pravni okvir i stavovi stručnjaka

Ustav Bosne i Hercegovine ne ostavlja entitetima pravo na samoopredjeljenje, pa najava rezolucije o samoopredjeljenju Republike Srpske nema pravnu snagu. "Pokušava se sada stvoriti neki privid da će RS implementirati pravo na samoopredjeljenje, te slične ideje su se pojavljivale ranije, kazao je Trlin." Po mišljenju pravnih eksperata, takva rezolucija nije u skladu s Ustavom BiH i međunarodnim obavezama, a Ustavni sud BiH već je ranije stavljao van snage neobavezujuće akte NSRS-a.

Moguće posljedice i unutrašnji otpor

Stručnjaci očekuju da bi usvajanje rezolucije pokrenulo reakcije Ustavnog suda BiH, OHR-a i pravosudnih tijela, te potencijalne odgovornosti onih koji potpisuju i proglašavaju takve akte. "Član 1. Ustava BiH definira BiH kao jedinstvenu državu s dva entiteta, ne spominje se nigdje pravo entiteta na jednostrano odvajanje, cijeli Dejtonski sporazum koji je međunarodni ugovor, eksplicitno štiti teritorijalnu cjelovitost BiH, pojašnjava Trlin." I unutar RS-a postoje političke snage koje odbacuju ovu inicijativu kao opasnu i radikalizirajuću.