Neispunjene obaveze i rastuće nezadovoljstvo prevoznika u BiH

Prevoznici u Bosni i Hercegovini i dalje se bore za poboljšanje svog položaja, upozoravajući da je njihov opstanak ugrožen zbog neimplementiranih dogovora sa državnim ministarstvima. Iako su dogovorena četiri ključna rješenja, poput poštovanja radno-pravnog statusa vozača i povrata 50% akciza na gorivo, njihova primjena izostaje zbog birokratije i neaktivnosti državnih službenika.

Birokratija kao glavni problem u realizaciji dogovora

Velibor Peulić iz Konzorcija Logistika BiH ističe da su nadležni ministarski predstavnici potvrdili dogovorene akcije, ali se realizacija odlaže zbog otpora birokrata. On najavljuje objave o imenu 20 državnih službenika koji koče implementaciju, te upozorava na mogućnost protesta od 1. avgusta 2025. godine ako se do tada ne sprovedu dogovorene izmjene, uključujući smanjenje taksi i skraćenje čekanja na granicama.

Ministar komunikacija BiH ne izražava zabrinutost

Edin Forto, ministar komunikacija i prometa, poručuje da su protesti legitimni ako se sprovedu u skladu sa zakonom i ne iskazuje zabrinutost zbog mogućih demonstracija prevoznika.

Sistemski problemi i negativni efekti na transportni sektor

Konzorcij Logistika BiH navodi da su birokrate godinama nametale dodatne troškove transportnoj industriji, preusmjeravajući preko 240 miliona KM iz sektora bez koristi za budžet i infrastrukturu. Takođe, lokalne zajednice poput Broda i Gradiške naplaćuju komunalne takse od 100 KM po kamionu, dodatno opterećujući prevoznike.

Poslovna nesigurnost i gubitak radnih mjesta

Peulić upozorava da bi, ukoliko dogovorena rješenja ne budu primijenjena do 15. avgusta 2025., transportna industrija mogla izgubiti oko 12.000 radnih mjesta, dok bi otvaranje novih bilo moguće samo ako se dogovori sprovedu u praksi.

Odliv vozača i problemi u primjeni EU propisa

Prevoznici se suočavaju i s pooštrenim zahtjevima EU u pogledu dužine boravka u zapadnim zemljama, što je rezultovalo odlaskom desetina vozača iz BiH da bi izbjegli kazne i zabranu ulaska. Saudin Parić, direktor Centrotransa, smatra da EU želi privući vozače sa Balkana, što dovodi do eksternog preseljenja firmi i gubitka radne snage u BiH.

Nužnost hitnih mjera za spas transportnog sektora

Za prevoznike je jasno da su potrebne radikalne promjene, jer trenutni sistem i neaktivnost nadležnih ozbiljno ugrožavaju transportni sektor i njegovu ulogu u lancu snabdijevanja. Ukoliko problemi ne budu riješeni, najavljuju se protesti i dalji problemi za bh. firmu iz transportne industrije.