Sponzorski ugovori kao ključni izvor prihoda u sportu
Sponzorski ugovori su oduvijek igrali ključnu ulogu u finansiranju sportskih klubova. Sponzori često dobijaju privilegije da njihovi logotipi budu istaknuti na dresovima sportista, nazivima stadiona, pa čak i u imenima klubova. Austrijski prvoligaš Hartberg predstavlja specifičan primjer velike zavisnosti od reklama.
Najveći broj sponzorskih logotipa na dresovima
Tokom prošle sezone, Hartberg je imao čak 15 različitih sponzora prikazanih na dresovima igrača. Međutim, za narednu sezonu taj broj se znatno povećao – klub je dodao još osam logotipa različitih kompanija, koje dolaze iz različitih industrija i dijelova Austrije. Time Hartberg postaje rijedak primjer kluba sa toliko raznovrsnih sponzora na opremi.
Raznovrsne reklame i neobične oblasti poslovanja
U televizijskim prijenosima utakmica Hartberga mogu se uočiti reklame koje variraju od fabrike stakla, tajlandskog ulja za masažu, preko objekata lokalne samouprave, pa do dodataka za plodnost. Ovakav šarolik izbor sponzora podsjeća na vašar, ali je neophodan da bi klub mogao da funkcioniše i na vrijeme isplati plate igračima.