Kriza preprodaje ulaznica u Premier ligi
Premier liga je najjače i najpopularnije fudbalsko takmičenje na svijetu pa je interesovanje navijača za gledanje mečeva na stadionima ogromno. Digitalizacija je pojačala problem preprodaje ulaznica, a sve više sajtova i naloga van klupskih kanala trguje ulaznicama, često nudeći lažne karte, što predstavlja krivično djelo.
Liverpool je u posljednje dvije godine zatvorio 145.000 naloga povezanih s preprodajom ulaznica. Prošle sezone zabilježeno je oko 500 pokušaja ulaska sa kartama preko telefona koje se ne mogu pratiti, a izrečena je rekordna cifra od 1.114 doživotnih zabrana ulaska na stadion. Sezonu prije te brojke su iznosile svega 75 doživotnih zabrana. Većina zabrana odnosila se na neovlašćenu prodaju sezonskih ulaznica, članских karti i poklon ulaznica radi sticanja imovinske dobiti.
Istražitelji su zatvorili 162 grupe na društvenim mrežama sa više od milion članova koje su bile umešane u prodaju lažnih karata ili prodaju pravih karata po iznuđivačkim cijenama. Arsenal je zatvorio 74.000 naloga i spriječio izdavanje preko 7.000 članstava zbog kršenja pravila, dok je Čelsi blokirao 350.000 pokušaja kupovine koje su izvodili botovi.
Iako su prekršaji brojni i dešavaju se svake nedjelje, Ministarstvo unutrašnjih poslova je uhapsilo samo 12 osoba, djelimično zato što su mnogi sajtovi, nalozi i brojevi telefona registrovani u inostranstvu. Problem preprodaje ulaznica, botova i lažnih karata i dalje ozbiljno pogađa Premier ligu i navijače.