Atlassian otpustio 150 radnika dok AI ulazi u korisničku podršku
Bogati suosnivač i izvršni direktor Atlassiana Mike Cannon-Brookes objavio je da će kompanija otpustiti 150 zaposlenih, pri čemu će neka radna mjesta biti zamijenjena AI tehnologijom. Otkazi se prvenstveno odnose na uloge u korisničkoj podršci koje su izložene automatizaciji i AI rješenjima.
Za pogođene radnike najavljeno je plaćanje narednih šest mjeseci, što ublažava posljedice otpuštanja. Ovaj slučaj odražava širi trend u kojem rukovodstva nastoje zamijeniti skupu ljudsku radnu snagu automatizacijom i AI sistemima.
OpenAI direktor Sam Altman upozorio je da čitave kategorije poslova, uključujući korisničku podršku, mogu uskoro nestati zbog AI. "Now you call one of these things and AI answers," Altman said. "It’s like a super-smart, capable person. There’s no phone tree, there’s no transfers. It can do everything that any customer support agent at that company could do."
Suosnivač Scott Farquhar branio je odluku i pozvao na promjene zakona o autorskim pravima kako bi AI kompanije imale više pristupa podacima. "If we make call centre staff more productive, people aren’t going to call more [and] we’ll probably need less call centre staff," Farqhuar said. "Some parts of our economy will grow significantly as AI makes them more productive, and some parts of our economy will shrink as we do that."
Širi utjecaj AI i otpuštanja
Atlassian je u blogu pozvala na etički pristup promjenama: "Our value of ‘Build with Heart and Balance’ is about making the hard, right decisions with passion, empathy, and care," navodi se u objavi. Odluka pojačava zabrinutost oko utjecaja AI na radna mjesta u tehnološkom sektoru i šire, gdje automatizacija i AI ubrzano mijenjaju tržište rada.