Direktori slave otpuštanja kao dokaz ulaganja u AI
U posljednje vrijeme otpuštanja više se ne doživljavaju kao znak problema već kao uspjeh: brojni CEO-i hvale smanjenje broja zaposlenih i koriste ga da pokažu posvećenost automatizaciji i investicijama u AI. Ova retorika o otpuštanjima i automatizaciji postaje često korišteni argument u korporativnim izvještajima i prezentacijama.
Primjerice, Verizon CEO Hans Vestberg izjavio je da je telekom bio "very, very good" on headcount, meaning that "it's going down all the time," . Takav stav o smanjenju broja zaposlenih ilustrira kako se otpuštanja pretvaraju u mjerilo efikasnosti i strategije za ulaganje u AI.
"Being honest about cost and head count isn’t just allowed — it’s rewarded," rekao je Sloane & Co savjetnik Zack Mukewa, napominjući da su promjene u percepciji smanjenja broja zaposlenih postale "powerful kind of reframing device." To pokazuje kako otpuštanja i automatizacija postaju marketinški alat za menadžment.
Stručnjaci upozoravaju da ovaj trend može postati norma i imati ozbiljne posljedice za radnike. "I’m worried it’s happening in plain sight with no blowback, no pushback, and it’s going to become the norm," kazala je Molly Kinder.
Neki akteri otvoreno hvale mogućnosti AI: "CEOs are extremely excited about the opportunities that AI brings," rekao je jedan AI savjetnik. "As a CEO myself, I can tell you, I'm extremely excited about it. I've laid off employees myself because of AI." Dodao je i: "AI doesn't go on strike. It doesn't ask for a pay raise," kao i "These things that you don't have to deal with as a CEO."
S druge strane, lideri u tehnološkoj industriji upozoravaju da će AI i automatizacija redefinisati tržište rada: "Some jobs will be lost," ali i "Many jobs will be created and what I hope is that the productivity gains that we see in all the industries will lift society." Trend otpuštanja zbog AI i smanjenja broja zaposlenih nastavlja da izaziva polemike o budućnosti rada, automatizaciji i ulozi CEO-a u promociji takvih odluka.