Delta eksperimentiše s AI i personalizovanim cijenama

U novom i često iritantnom primjeru upotrebe AI, američka aviokompanija Delta planira da koristi vještačku inteligenciju za određivanje cijena za svakog pojedinačnog putnika, umjesto da javno objavljuje standardne cijene. Delta želi do kraja godine da 20% svojih avionskih karata cijeni individualno, koristeći AI.

Ovaj pristup, koji se predstavlja kao personalizovane cijene i dinamičko određivanje cijena, već izaziva kritike zakonodavaca i zagovornika privatnosti. Senator Ruben Gallego (D-AZ) nazvao je praksu "predatory pricing," i optužio Deltu da istiskuje kupce "for every penny" dok se "bragging about using AI to find your pain point."

Ovo je ekstenzija dugogodišnje prakse podešavanja tarifa prema više faktora, ali uz pomoć AI takve personalizovane cijene i dinamičko određivanje cijena mogu postati još nepreglednije. I trgovinski lanci i industrija koncerata već koriste slične AI sisteme za dinamičko određivanje cijena.

Delta je reagovala u odbranu izjavama da "has zero tolerance for discrimination," i da "Our fares are publicly filed and based solely on trip-related factors like advance purchase and cabin class, and we maintain strict safeguards to ensure compliance with federal law." Kritičari upozoravaju da AI može dodatno narušiti koncept pravedne cijene. "AI isn’t just optimizing business operations, but fundamentally rewriting the rules of commerce and consumer experience," rekao je Matt Britton, autor "Generation AI." "For consumers, this means the era of 'fair' pricing is over."