Google i pad otvorenog weba
Google je neočekivano priznao da "open web is already in rapid decline", nakon dugog negiranja da je "web is thriving." Kompanija je tvrdila da razdvajanje njenog ad tech poslovanja može "only accelerate" raspad otvorenog weba i da bi to naudilo izdavačima koji zavise od prihoda od oglasa. Ova izjava dodatno naglašava uticaj Googlea na ekosistem otvorenog weba i probleme s kojima se susreću digitalni izdavači.
Izdavači su sve osjetljiviji na promjene algoritama, što je dovodilo do naglih padova saobraćaja i prihoda od prikaznih oglasa. Google je takođe uveo AI funkcije poput AI Overviews, koje često umanjuju broj klikova i posjeta stvarnim stranicama. Njihov predstavnik je rekao da je izjava o "rapid decline" "cherry-picked," misrepresenting the filing. Takođe su naveli: "We are pointing out the obvious: that investments in non-open web display advertising like connected TV and retail media are growing at the expense of those in open web display advertising,"
Antitrust presude i sudski sporovi ukazuju da je Google zloupotrijebio dominaciju u ad tech sektoru, što dodatno otežava položaj izdavača. Iako Google tvrdi da su AI alati "definitely sending traffic to a wider range of sources and publishers", mnogi izdavači i dalje svjedoče padu prihoda i pogoršanju kvaliteta rezultata pretrage zbog širenja niskokvalitetnog AI sadržaja.