Kontroverza oko naplata
Hertz se našao pod kritikama nakon što su korisnici prijavili da im "AI-powered" skener vozila naplaćuje stotine dolara za male kozmetičke oštećenja. Ranije ovog ljeta kupac u Atlanti teretio je 440 dolara za centimetarski curb rash na točku vozila; od toga je 190 dolara označeno kao "processing" i "administrative" fees, koje je automatski obračunao zatvoren sistem skeniranja.
Prigovori korisnika
Drugi korisnik, Adam Foley, dobio je račun od 350 dolara za dva sitna udubljenja koja je opisao kao moguću "dirt or anything else that could throw off a camera." Foley je rekao da je ta naknada bila "literally the price of the entire four-day rental, minus $5." U oba slučaja aplikacija je odbijala povezati korisnike s ljudskim agentom i pritiskala ih da odmah plate, nudeći veće popuste za trenutno plaćanje i manje popuste za plaćanje u roku od sedam dana.
Tehnologija i troškovi
Sve ovo omogućila je saradnja s firmom UVeye, osnovanom 2016. u Izraelu, koja sebe predstavlja kao "a global leader in AI-driven vehicle inspection systems." Model koji Hertz najvjerovatnije koristi, Atlas lite, opisan je kao "a modular 360 scanner" sa 15 kamera i LED trakama za dokumentovanje vozila. Kako proizvođač tvrdi, "Machine learning detects any damages to the body panels, headlights, and glass," ali nije jasno kako se te detekcije prevode u obračun novčanih kazni.
Ekonomija i sumnje
Foley je sugerisao da je primjena skupe tehnologije mogla dovesti do visokih naplata kako bi se opravdao povrat ulaganja: "A similar process that is focused on checking for true damages like a broken mirror would probably make customers shrug and go, 'you got me— yeah I broke it parking in a garage,' and they would pay the fee," i dodao je da je moguće da je račun izračunat da nadoknadi troškove leasinga opreme, koji su ranije iznosili oko $6,000-7,000 mesečno za sličan 360 skener.
Odgovor kompanije
Hertz je izjavio da "the vast majority of rentals are incident-free. When damage does occur, our goal is to enhance the rental experience by bringing greater transparency, precision, and speed to the process." Ipak, mnogi korisnici vide praksu kao zamršenu i potencijalno eksploatativnu, naročito kada aplikacija ne omogućava neposrednu ljudsku provjeru spornih oštećenja.