Zvjezdana obećanja i stvarnost

Humanoidni roboti postali su meta velikih investicija i marketinga, od Tesle do startupa kao Agibot, 1X i Figure. Tesla je najavila proizvodnju 5.000 Optimus robota do kraja godine, dok drugi tvrde o stotinama hiljada jedinica u narednim godinama. Ipak, većina tih robota još nije izgrađena i pred industrijom stoje velika tehnološka i tržišna pitanja.

AI nije čarobni štapić

"I think what a lot of people are hoping for is they're going to AI their way out of this," Wise told IEEE. "But the reality of the situation is that currently AI is not robust enough to meet the requirements of the market." Demonstracije Optimus prototipa pokazuju spore, nesigurne reakcije i teleoperisanje, što jasno ukazuje na ograničenja AI u realnim zadacima.

Baterija i rad u fabrikama

Problem baterije dodatno koči usvajanje humanoidnih robota. Agilityjev "Digit" radi najviše 90 minuta, od čega je oko 30 minuta stvarno upotrebljivo, dok puna dopuna traje devet minuta. "No one wants to deal with that," Wise said. Stotine robota sa teškim baterijama koje se često dopunjavaju nisu praktične za fabrike.

Potražnja i regulativa

"The bigger problem is demand," Wise told IEEE. "I don't think anyone has found an application for humanoids that would require several thousand robots per facility," she added. Industrijske primjene obično traže specijalizovane mašine, i regulativa za industrijsku opremu može dodatno usporiti široku primjenu humanoidnih robota.

Zaključno, iako humanoidni roboti izazivaju veliku hajp oko Tesle, Optimusa i AI revolucionarnih tvrdnji, realnost pokazuje da su tehnički izazovi baterije, pouzdanosti AI i prava potražnja glavni razlozi zbog kojih industrija još uvijek nije spremna za masovnu primjenu.