Cjenovni rat prijeti kineskoj EV industriji

Kina prolazi kroz neviđeni bum električnih vozila. Automobili su jeftiniji, potrošači spremniji za kupovinu, a opcija izvan Tesle ima mnogo. Međutim, taj rast prati oštar cjenovni rat među otprilike 50 vodećih proizvođača koji stalno snižavaju cijene da bi privukli nove kupce.

Posljedica je snažan finansijski pritisak: mnoge kompanije imaju problema s plaćanjem dobavljača i traže pomoć državnih banaka za gradnju novih pogona. Vlada pokušava spriječiti ono što se u Kini naziva "involution": ciklus pretjerane konkurencije koji dovodi do neodržive deflacije.

Grupa proizvođača je obećala plaćanje dobavljačima u roku od 30 dana, ali izvještaji pokazuju da to još nije ostvareno, a samo su tri djelimično ili potpuno državna proizvođača uspostavila planove plaćanja. Ekonomisti upozoravaju da "involution" narušava i druge grane kao što su čelik, baterije i petrohemija.

Neki smatraju da je industrija naslijedila agresivan pristup iz ulaganja Tesle i Elon Muska. Bill Russo je rekao: "This is a race to dominate, not a race to profitability,". Prognoze ukazuju da će od 129 registrovanih brendova električnih vozila samo oko 15% biti profitabilno do 2030. Stephen Dyer je rekao da "more than that [number of Chinese EV makers] will keep going," ali i da mnogi "will require deep-pockets investors to keep them going."

Beijing brine da će daljnje zaduživanje kod državnih banaka za proizvodnju sve sofisticiranijih modela, poput BYD-ovog luksuznog Fangchengbao Bao 8 s dronom na krovu, izazvati širu ekonomsku krizu.