Klarna pod pritiskom zbog rasta duga i kvarova AI sistema
Klarna, poznata po modelu "buy now pay later", izrasla je u simbol problema s ličnim finansijama dok američki potrošački dug doseže rekorde. Kompanija je prijavila šokantnu stopu neplaćanja od 17%, što stručnjaci vide kao loš pokazatelj stanja potrošačkog duga.
Istovremeno Klarna je rano prihvatila "AI agents," softver koji treba samostalno obavljati kompleksne zadatke. U praksi, čak i najbolji AI agenti pokazuju veliku neefikasnost, a Klarna je uložila ogroman ulog u tu tehnologiju.
Osnivač i izvršni direktor Sebastian Siemiatkowski je hvalio odluku da ne zapošljava ljude jer "he hadn't hired a human in a year, because AI was doing the work of "700 full-time agents." Međutim, taj potez se brzo obio o glavu i 2025. kompanija je započela žurbu da vrati otpuštene radnike.
Klarna sada pokušava da se nametne kao kompanija koja je "best at offering a human to speak to." Povratak ljudskog korisničkog servisa ističe ograničenja AI agenata i podstiče pitanja o uspehu AI u poslovanju, dok investitori prate operativne poteze pre planiranog izlaska na berzu procijenjenog na $14 billion.