Pad Teslinog carstva i tržišnog udjela

Prije deset godina Tesle se rijetko viđalo na ulicama. Model S, tada najprodavaniji EV na svijetu, prodao je tek nešto više od 50.000 primjeraka, pa je bio rjeđi od rijetkog Porsche Macan. U narednim godinama Tesla je eksplodirala prodaju i učvrstila Model Y kao najprodavanije vozilo 2023. godine.

Međutim, nekoć dominantno Teslino carstvo sada je znatno oslabljeno. Tržišni udio Tesle u SAD je pao sa vrhunca od oko 80% na 38% u avgustu, što je niže od 40% koliko je imala u oktobru 2017. 2017. je bila prekretnica, kada je Tesla teško gurala svoj prvi masovno proizveden Model 3; između oktobra i decembra 2017. isporučeno je samo 29.000 vozila.

Jedan od razloga pada — iako ne jedini — je oštra promjena fokusa Tesle sa masovnih električnih automobila na humanoidne robote, robotakse i AI, kažu stručnjaci. "I know they're positioning themselves as a robotics, AI company," Stephanie Streaty, Cox Automotive's director of industry insight, said. "But when you're a car company, when you don't have new products, your share will start to decline."

Robotaxi je naišao na probleme, uključujući tužbu investitora i privremena ukidanja pristupa aplikaciji. Putnici su prijavljivali zastrašujuća i bizarna iskustva, pa je kompanija morala postaviti ljudskog nadzornika u vozila, što umanjuje svrhu autonomnog taksija. Robotski odjel također je u zastoju; prikaz Optimus 2.5 mnogima je djelovao razočaravajuće dok se čeka obećana verzija 3.0.

Pad prodaje se poklopio sa odobravanjem enormnog paketa nadoknade za Elona Muska, procijenjenog na oko 1 bilion dolara u opcijama, uslovljenog rastom Tesle na 8,5 biliona dolara. S trenutnim stanjem kompanije taj cilj izgleda upitan, a političke aktivnosti osnivača dodatno su narušile brend nekada sinoniman sa električnim vozilima.