Nova generacija AI osnivača bira monaški minimalizam
Mnogi su sanjali da će osnivanje uspješnog startupa donijeti bogatstvo i luksuz. Međutim, sve više mladih AI osnivača u Bay Area vidi drugačije: startup je cilj sam po sebi, a luksuz se svjesno odbacuje. Prema izvještajima, mladi osnivači usvajaju minimalistički, gotovo monaški stil života kako bi maksimalno posvetili vrijeme radu na AI projektima.
Uz apstinenciju od alkohola, ova generacija odriče se privatnosti, društvenog života i slobodnog vremena; ponekad su čak i osnovne potrebe poput hrane i sna suspendovane zbog posla. Emily Yuan kaže: "Why would I go drink at a bar if I can be building a company?"
Mnogi startupi i AI osnivači hvale efikasnost takvog režima. Marty Kausas, osnivač Pylon-a, kaže da često jede unaprijed pripremljene obroke iz limenke kako bi ne razmišljao o hrani, a u objavi je naveo da je "putting in 92 hours a week for the past three weeks." Dodao je: "This is not meant to glamorize or encourage. We just really, really want to win. Winning means we build a generational company that goes public worth over $10 billion. We expect you to put in everything you can to help get us there."
I dok AI osnivači slave monaški minimalizam i ekstremne radne sate, investicije u AI rastu: u 2024. AI je dobio oko 45% VC ulaganja (~$40 milijardi), a u prvom kvartalu 2025. udio je porastao na 71%. Dosad je 2025. više od 33 AI kompanije prikupilo preko $100 miliona.
Neki stručnjaci tvrde da je slika "monaškog osnivača" djelimično mit koji odvaja buduće titane industrije od ostalih, a utjecaj književnih ideja poput onih u "Atlas Shrugged" često se pominje među najuspješnijim liderima.
Šta ova kultura znači za startupe
Trend monaškog minimalizma kod AI osnivača utiče na kulturu startupova u Bay Area: startapi više nego ikad naglašavaju predanost, radne sate i apstinenciju kao znakove ozbiljnosti. AI osnivači, startapi i investitori zajedno oblikuju novu normu koja cijeni rad, minimalizam i žrtvu.