Skandal u Vogueu: Guess i AI modeli izazvali bijes

Pretplatnici poznatog modnog magazina Vogue bili su šokirani nakon što su na dvostranoj oglasi marke Guess uočili plakat sa blontom manekenkom koja nije izgledala prirodno. Mala napomena u gornjem lijevom uglu otkrila je da su fotografije "produced" od strane AI marketinške firme Seraphinne Vallora.

Vogue kao vodeći modni naslov uzburkao je javnost; mnogi su na društvenim mrežama najavili prekid pretplate i osudili upotrebu AI modela. "The downfall of Vogue," one user tweeted. "Their covers are trash. No creativity. and now using AI."

Protivnici tvrde da generativna AI zamjenjuje stvarne kreativce i stvara lažne modele koji učvršćuju nerealne standarde ljepote. "Guess using AI models in Vogue is creating impossible and irresponsible beauty standards," Australian lawmaker David Shoebridge tweeted. "These digitally 'perfect' bodies don’t exist — but the mental health damage to young people will be real."

Suosnivač Guessa Paul Marciano kontaktirao je Seraphinne Valloru, a suosnivačica Valentina Gonzalez objasnila je proces: "We created ten draft models for him and he selected one brunette woman and one blonde that we went ahead and developed further,". Kritičari, uključujući model Felicity Hayward, nazvali su potez "lazy and cheap".

Mnogi komentatori na Redditu i drugim mrežama ismijavali su ideju: "We didn't have money to hire actual models, so now we're helping other companies not hire models either!" i upozoravali na gubitak kreativnosti: "We’re so f*cked creatively as a society," one Reddit user lamented.