Otkrivanje tokom prvog federalnog suđenja

Tokom prvog federalnog sudskog procesa o Autopilotu ponuđeno je novo svjedočenje koje dovodi u pitanje interne prakse Tesle. Inženjer je priznao da kompanija nije vodila evidenciju o Autopilot sudarima sve do 2018. godine, iako je funkcija Autopilot bila dostupna već tri godine ranije.

Detalji nesreće iz 2019. godine

Slučaj se odnosi na 2019. Florida crash u kojem je 22-godišnja Naibel Benavides Leon poginula, a njen partner Dillon Angulo zadobio tešku povredu mozga. Vozač Modela S, koji je posegnuo za mobilnim telefonom dok je vozio u Autopilotu, prošao je kroz znak stop i udario par koji je stajao pored puta.

Tvrdnje i odbrana

Vozač se nagodio s oštećenima nakon što je priznao nemar, dok je Tesla odbila poravnanje i našla se pred sudom. Tužitelji tvrde da su marketinške tvrdnje o Autopilotu dovele do rizika i tragedije. Angulo je izjavio: "I feel like we were experimented on," Angulo said, "and this technology was out on the road before it was safe."

Pitanja oko bezbjednosti Autopilota

Odvjetnik Tesle je nastojao da pokaže da Autopilot nije bio aktivan jer je vozač stisnuo gas, ali je takođe spomenuto da je na ekranu iskočila poruka koja je navodno zabranjivala kočenje u režimu tempomata. Ako je ta funkcija sprječavala kočenje, to otvara dodatna pitanja bezbjednosti Autopilota i prakse evidencije sudara u Tesli.