Nova 3D analiza Turinskog platna izaziva pitanje autentičnosti
Turinsko platno, koje mnogi smatraju pokrivačem Isusa posle raspeća, možda je drugačijeg porekla nego što se misli. Novo istraživanje pokazuje da otisak na platnu verovatno nije nastao preko ljudskog tela.
Brazilac i 3D dizajner ispitivao je Turinsko platno koristeći MakeHuman, Blender i CloudCompare. Upoređujući otiske dobijene na ljudskom telu i na niskoreljefnoj statui, došao je do zaključka da konture koje se vide na Turinskom platnu mnogo bolje odgovaraju statuama prekrivenim tkaninom nego pravom telu.
Model statue prekrivene platnom dao je oblik koji veoma podseća na poznato Turinsko platno, dok je model sa "3D body" rezultirao "significantly distorted image".
U naučnoj raspravi o starosti i poreklu Turinskog platna već decenijama postoje nesuglasice — od radiokarbonskog datiranja iz 1989. koje je smestilo tkaninu u 14. vek, do kasnijih analiza koje ukazuju na moguću stariju nit. Neki istraživači tvrde da su "blood" obrasci na licu "totally unrealistic" za čoveka koji leži, pa su možda dodati radi umetničkog efekta.
Autor studije ne spekuliše o datovanju, već ističe vrednost digitalnih tehnologija u rešavanju istorijskih misterija: "This work not only offers another perspective on the origin of the Shroud of Turin's image," "but also highlights the potential of digital technologies to address or unravel historical mysteries, intertwining science, art, and technology in a collaborative and reflective search for answers."