Tesla lansirala uslugu, ali ne i legalni Robotaxi

Tesla je pokrenula novu "ride-hailing service" u San Franciscu, predstavljenu kao proširenje napora oko Robotaxi programa koji je započeo u Austinu. Ipak, kompanija zapravo nema sve potrebne dozvole za operisanje robotaxija u Kaliforniji, pa se termin "robotaxi" izostavlja iz službene komunikacije.

Razlike između javnih obećanja i privatnih dopisa regulatorima

U vozilima koja sada voze u San Franciscu sjedi ljudski nadzornik na vozačevom sjedištu, što je korak unazad u odnosu na program u Austinu gdje je surveillance monitor bio na suvozačevom mjestu. U internim porukama regulatorima Tesla priznaje da su potrebne dodatne dozvole i upozorava na ograničenja FSD sistema. "Please know that Tesla is aware of the various permitting requirements," napisao je Casey Blaine, a dodao je i: "We understand that drivered and driverless autonomous rideshare operations would require obtaining additional permits from both the DMV and the CPUC."

Blaine je opisao program više kao uslugu nalik Uberu i naveo da će koristiti nadgledani Full Self-Driving softver koji je "functionally the same" kao FSD dostupan u običnim Teslinim automobilima. FSD formalno nije sposoban da radi bez ljudi iza upravljača.

Muskova javna obećanja vs. regulatorno stanje

Dok Elon Musk javno najavljuje brzo širenje Robotaxi usluge, uključujući izjave da će stići u Bay Area "probably in a month or two," i da samo čeka "waiting on regulatory approvals.", regulatori upozoravaju da nisu primili odgovarajuće prijave. Tesla je najavila "phased approach" sa ograničenjem na zaposlene, prijatelje i porodicu, ali je potom počela da poziva odabrane vlasnike i naplaćuje vožnje, što je izazvalo negodovanje regulatora.

Kalifornijska komisija za komunalne usluge (CPUC) podsjetila je da Tesla ne smije koristiti autonomna vozila za prevoz javnosti bez adekvatnih dozvola. Nakon otkrivanja tajnog programa "Project Rodeo", Tesla je tvrdila da test vozači intervenišu kada je potrebno: "Rodeo drivers are trained to always and immediately intervene whenever they believe their vehicles may be about to perform a behavior that may create an unsafe situation for themselves and/or other road users," stoji u pismu Eric Williamsa.

Ukratko, Tesla i Musk javno najavljuju ambiciozne planove za Robotaxi i milijun vozila, dok privatni dopisi regulatorima otkrivaju priznavanje ograničenja FSD-a i potrebu za dodatnim dozvolama. Regulacije i CPUC ostaju ključni za budućnost Tesla Robotaxi programa u San Franciscu.