Tesla gubi tlo u Kini

Teslina ovisnost o Kini, drugom najvećem tržištu i glavnom proizvodnom čvorištu, postaje sve izraženija dok prodaja u SAD i Evropi pada. Međutim, u Kini Tesla se suočava s jakim pritiskom domaćih proizvođača poput BYD koji nude jeftinije i profitabilnije električne automobile. Pad prodaje u Kini ukazuje na smanjenje tržišnog udjela Tesle i rast konkurencije BYD, što dodatno ugrožava poziciju kompanije.

Tesla je u maju prodala znatno manje vozila u Kini nego prošle godine, što je jasan znak problema u prodaji i tržišnom udjelu. Istovremeno, negativne reakcije zbog političkih stavova izvršnog direktora dodatno su naškodile imidžu brenda u mnogim regijama.

"Tesla remains important for China," "But for authorities, helping domestic companies still matters more." Analitičari upozoravaju da Tesla možda gubi teren u Kini i da je konkurencija u segmentu električnih automobila, posebno BYD, sve snažnija. Musk je, prema kritikama, potcijenio sposobnost kineskih firmi da nadmaše strane proizvođače.

"probably closer to sunset than sun up in his business in China," upozorio je jedan bivši menadžer. Kupci sve češće biraju domaće marke jer smatraju da su Teslini modeli manje inovativni: "They’re getting uninspired and stale, and don’t have revolutionary features anymore." Kao rezultat, Tesla se suočava s regulatornim i tržišnim izazovima dok BYD i drugi kineski EV nastavljaju rasti tržišni udio.

"He made the same mistake that every foreign automaker made — to underestimate China’s ability to out-innovate you," zaključuju stručnjaci, ističući da je Kina sposobna brzo nadoknaditi tehnološki zaostatak i povećati konkurenciju na tržištu električnih automobila.