Počela naplata parkinga u Banjaluci
Novo javno preduzeće koje bi trebalo da upravlja naplatom parkinga još nije formirano, ali od danas je naplata parkinga u Banjaluci započeta. Grad je pozvao sugrađane da plaćaju korišćenje javnih parkinga koji podležu naplati, a nadležne službe će kontrolisati ko je platio, a ko nije. Naplata parkinga i kontrola biće u fokusu narednog perioda.
Kako izgleda stanje na terenu
Na više gradskih parkinga stanje je raznoliko. Mnogi vozači su ozbiljno shvatili najavu pa su listić iz parking aparata jasno istakli u vozilu. Dosta ih je platilo SMS-om, a drugi na automatima. "– Da, platio sam. Danima sam čitao da od danas počinje. A nisam plaćao prethodnih mjeseci. Kome sad ovaj novac ide, hoćemo li imati viša parkinga, stvarno ne znam. Platio sam samo da ne bih dobio kaznu – kaže sugrađanin koji je autobobil ostavio na parkingu u Ulici Svetozara Markovića.
Kazne, cijene i troškovi premještanja
Neki vozači su već dobili obavještenja da je tokom dvije kontrole utvrđeno da za vozilo nije plaćena parking karta ili je parkirano suprotno odredbama odluke te da će biti izdat prekršajni nalog. Po odluci, premještanje vozila do 2 kilometra od mjesta deponovanja košta 40 KM, od 2 do 10 kilometara 60 KM, preko 10 kilometara 90 KM. Za započeto premještanje vlasnik plaća 30 KM, a čuvanje u deponu po danu 10 KM.
Cijene parkiranja
Cijena parkiranja po satu u nultoj i prvoj zoni iznosi 2 KM, u drugoj zoni 1 KM. Cjelodnevno parkiranje u prvoj zoni je 7 KM, u drugoj 5 KM. Ove cijene i pravila naplate parkinga važni su za sve vozače u Banjaluci.
Rok i moguće formiranje preduzeća
Naplaćivanje je omogućeno prema odluci Skupštine grada koja će važiti do 31. decembra. Ako do tada ne bude formirano javno preduzeće koje bi naplaćivalo parking, odluka će prestati da važi. Planirano preduzeće bi kontrolisalo i nadziralo javne parkinge, imalo upravu, i po stavu zagovornika modela ispoštovalo bi odluku Ustavnog suda koja je raniji način naplate proglasila nezakonitim.