Zabrinutost zbog kašnjenja u zračnom prometu BiH
Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi Bosne i Hercegovine (BHANSA) suočava se s velikim problemima posljednjih mjeseci, a nova kriza izazvana masovnim bolovanjima kontrolora letova dovela je do ozbiljnih međunarodnih posljedica. Više od 15 posto kontrolora jednoćno je na bolovanju, što je rezultiralo značajnim kašnjenjima u zračnom saobraćaju unutar nadležnosti oblasne kontrole letjenja BiH.
Prijava i utjecaj na mrežu EUROCONTROL-a
Ravnatelj BHANSA-e, Davorin Primorac, uputio je pismo državnim zvaničnicima u kojem opisuje ovu izvanrednu situaciju, navodeći da bolovanja djeluju kao organizirano djelovanje koje direktno ugrožava funkcionalnost sistema strateškog značaja za BiH. U dopisu je istaknuto da su bh. kontrolori uzrokovali više od 70 tisuća minuta kašnjenja tokom vikenda, što je prema podacima iz EUROCONTROL-a izazvalo domino efekat na mrežu s preusmjeravanjem stotina letova.
Odsustvo osoblja i šteta za međunarodni promet
Direktor za upravljanje mrežom u EUROCONTROL-u, Iacopo Prissinotta, izrazio je zabrinutost zbog nedostatka kontrolorskog osoblja koji je doveo do kašnjenja i preusmjeravanja poslova u zračnom prometu BiH. Ukazao je na opasnost po međunarodni promet te najavio moguće pogoršanje situacije zbog najave nepovoljnih vremenskih uslova. Istaknuo je da ako se problemi nastave za vrijeme ljetne sezone, cijela mreža će biti ozbiljno pogođena.
Odgovori i kontroverze unutar BHANSA-e
Primorac je obećao povratak u normalu u najskorije vrijeme te je naveo da su izvršene sve zakonske obaveze prema zaposlenima, iako radnici tvrde da su im plate smanjene za 20%. Također je naglasio da su pokrenute unutrašnje provjere vezane za nagli porast bolovanja. Sindikat kontrolora letenja oštro je odbacio tvrdnje o "organiziranom bolovanju", navodeći da je stvarni broj kašnjenja oko 15 tisuća minuta, što je znatno manje nego što je zvanično prezentirano.
Izazovi i buduće mjere
Problemi BHANSA-e dodatno su zakomplikovani pravnim i finansijskim poteškoćama, uključujući blokadu računa zbog arbitražnog spora. Upravitelj mreže i BHANSA rade na koordiniranom rješenju kako bi u što kraćem roku stabilizirali stanje i obezbijedili sigurnu i efikasnu kontrolu zračnog saobraćaja tokom ljetne sezone. Situacija i dalje zahtijeva hitnu reakciju nadležnih institucija kako bi se zaštitio međunarodni ugled BiH i smanjile štete u zračnom prometu.