Digitalizacija i e-usluge u Republici Srpskoj
Digitalizacija servisa uspostavljenih saradnjom Ministarstva uprave i lokalne samouprave i Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske znatno je smanjila čekanja i troškove za građane. Elektronskim putem je do sada obavljeno više od 206.279 usluga, a e-usluge i digitalizacija matičnih knjiga ubrzale su postupke upisa i prijava, posebno prijave državljana pristiglih iz inostranstva.
Automatska provjera i rasterećenje matičnih službi
Prosječno se mjesečno pruži oko 720 e-usluga za određivanje jedinstvenog matičnog broja djeci, oko 380 promjena prezimena nakon vjenčanja i oko 1.450 obavještenja o smrti. Servis automatske provjere podataka pokazuje da je u više od 80% zahtjeva moguće kreirati automatske odgovore, čime su matične službe znatno rasterećene. Kada nadležna jedinica MUP-a primi zahtjev za izdavanje ličnog dokumenta, postupak automatske provjere podataka se završava bez učešća službenika ako su podaci u evidenciji MUP-a usaglašeni s upisanim i verifikovanim podacima u matičnim knjigama.
Razvoj servisa i razmjena podataka
Od 2017. godine uspostavljen je niz elektronskih servisa, uključujući razmjenu podataka za potrebe readmisije. Krajem 2018. pokrenuti su servisi za dodjelu jedinstvenog matičnog broja novorođenima, slanje obavještenja o promjeni prezimena nakon vjenčanja i obavještenja o smrti. Od novembra 2022. matične službe pri obradi prijave rođenja, vjenčanja ili smrti dobijaju podatak o prebivalištu elektronskim putem. U 2023. razvijen je servis automatske provjere pri izdavanju ličnih karata i pasoša za građane upisane u matične knjige Republike Srpske, a efekat se ogleda u prosječno 4.100 odgovora o prebivalištu koje matične službe mjesečno dobiju od MUP-a.