O umjetnici Džejlani Osmanbašić
Džejlana Osmanbašić rođena je u Sarajevu, gdje je magistrirala slikarstvo na Akademiji Likovnih umjetnosti 2016. godine, a za svoj rad dobila je Srebrnu Univerzitetsku značku. Profesionalno iskustvo sticala je u oblasti konceptualne umjetnosti i medijske pred-produkcije, takođe se bavi ilustracijom knjiga i dječijih slikovnica, te surađuje s brojnim bh. i regionalnim piscima.
Do sada je imala osam samostalnih izložbi i učestvovala na mnogim kolektivnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Dobitnica je nagrade Collegium Artisticum za novi medij i instalaciju 2023. godine. Aktivno se bavi i scenografijom, a članica je nekoliko udruženja likovnih umjetnika u Bosni i Hercegovini. Od januara 2024. nalazi se u Registru Istaknutih samostalnih umjetnika Kantona Sarajevo.
Izložba „Svjedočanstvo“ – poruka solidarnosti
Njena nedavna izložba „Svjedočanstvo“ održana u Počitelju osvrće se na genocid i etničko čišćenje u Palestini, ističući brutalnost sukoba i tragedije koje pratimo gotovo dvije godine. Cilj je bio pokazati solidarnost te jasno ukazati na sistematska ubijanja, mučenje i patnju, koja se dešavaju pod parolom demokratije.
Izložba uključuje ulja na platnu i crteže koji prikazuju fragmente razrušenih gradova i simbolizuju ljudsku bol i patnju, dok centralni dio čini zid sa autentičnim svjedočanstvima preživjelih. Posebno je dirljivo što se na performansu pojavio i čovjek palestinskog porijekla koji je izgubio dom u Izraelu, a pronašao utočište u BiH.
Učešće u Koloniji Srebrenica i druge značajne izložbe
Džejlana je bila jedan od trinaest sudionika prvog saziva Kolonije Srebrenica, organizovane u Potočarima u saradnji s Memorijalnim centrom i Akademijom likovnih umjetnosti Sarajevo. Tvorba ove kolonije donijela je vrijedna djela koja su ostala u muzejskoj zbirci i predstavljaju snažan hommage žrtvama genocida.
Izložbe poput „RazLikovno“ te međunarodne kolektivne izložbe Nine Dragon Heads doprinijele su promovisanju savremene bosanskohercegovačke likovne scene. Takođe ističe projekat „Umjetnice BiH“ u borbi za veću ulogu žena u oblikovanju kulturnog identiteta.
Kreativni pristup i novi mediji
Kada kreira, Džejlana se oslanja na osnovne estetske principe, a često koristi arhitektonske motive sa naglašenom ekspresivnošću i kolorističkom raznolikošću. Njene forme su ponekad deformisane, reflektujući unutrašnja emocionalna stanja, ali uvijek sa dozom nade.
Njen interes za prostor doveo je do stvaranja instalacija od recikliranih materijala, tzv. "upcycling" tehnike, koje su spajanje likovne umjetnosti i održivosti. Njene svjetlosne instalacije zovu se "Fantomi slobode" i predstavljaju vrhunac višegodišnjeg istraživanja u likovnom izrazu.
Društveni angažman kroz ilustraciju i scenografiju
Od srednjoškolskih dana bavi se ilustracijom dječjih knjiga, a prošle godine predstavila je samostalnu izložbu ilustracija pod nazivom „Svijet ilustracije“, pokazujući radost i zajedništvo u tom domenu. Ilustracije su njen bijeg u bezbrižno djetinjstvo koje želi darovati svima.
U teatru se bavila scenografijom, gdje je kreativno oblikovanje prostora za scensku umjetnost povezala s vizualnim i estetskim principima, čime dodatno unosi simboliku i vizualnu poruku u scensku izvedbu.