Skandal nabavke službenih automobila

Generalni sekretarijat Vijeća ministara BiH tokom 13 godina sustavno je nabavljao i servisirao službene automobile od iste ljubuške firme M.R.M. export-import. Ta firma je vozila servisirala, otkupila ih je na licitacijama ispod tržišne vrijednosti i potom preprodavala. Primjer je Touareg V6 koji je jednom koštao oko 148.590 KM, a kasnije se oglašavao za skoro 35.000 KM.

Tendencije pogodovanja i uski tehnički zahtjevi

Sekretarijat je u tenderskoj dokumentaciji precizno definisao dimenzije i tehničke karakteristike traženih vozila, što je suzilo konkurenciju i omogućilo da M.R.M. bude gotovo jedini ponuđač. Nakon prodaje dijela voznog parka na licitaciji, iste godine su kupljena nova vozila od iste firme za oko 530.000 KM. Revizorski izvještaji ukazuju na sporne troškove servisa i putovanja do udaljenog servisa te na moguće pogodovanje.

Konflikt interesa i kritike

Revizori i stručnjaci upozoravaju na sukob interesa jer ista firma prodaje, servisira i otkupljuje službene automobile, čime stiče prednost pri licitacijama. „Ako neko proda službeno auto, pa zatim opet pobijedi na tenderu kad je riječ o održavanju i nakon toga ponovo otkupi ta ista vozila, pa proda nova, to je već upitno koliko je to sve u skladu sa zakonom“.

Odgovori i status

Direktor M.R.M. odgovorio je: "Mi radimo kako radimo, sve u skladu sa zakonom". Kupac jednog od vozila poručio je: „Auto sam kupio jer mi se svidjelo“. Službeni automobili, tenderi i M.R.M. i dalje su predmet kritika zbog mogućeg pogodovanja i neefikasne potrošnje javnog novca.