Ministarstvo odgovara na optužbe Konzorcija 'Logistika BiH'
Resorno Ministarstvo prometa i komunikacija BiH odbacuje tvrdnje da je 70 dana šutjelo i navodi da je posljednji susret s predstavnicima prijevoznika održan 14. kolovoza. Ministarstvo ističe da je iniciralo redovite sastanke u duhu partnerstva kako bi se zajednički tračila rješenja za prijevoznike i poboljšanje transporta. Naglašavaju važnost koordinacije i sustavnog rješenja u sektoru transporta.
- Svjesni ustavnih i zakonskih nadležnosti i, cijeneći činjenicu da unaprjeđenje u oblasti transporta zahtijeva koordiniran rad više državnih institucija, ministar Edin Forto je Vijeću ministara BiH predložio formiranje Odbora za olakšice u transportu. Činjenica da su ministri SNSD-a inicijativu oborili, u čemu im je rukovodstvo Konzorcija javno dalo podršku. Stoga se postavlja pitanje zašto se bježi od sustavnog rješenja i koordinacije svih nadležnih institucija, što otvara prostor i za diskusiju o motivima objava punih neistina, ističu iz resornog ministarstva uz najavu da će, unatoč daljnjem djelovanju bilo kojeg udruženja, nastaviti donositi mjere koje su u njihovoj nadležnosti i koje prijevoznici očekuju, a koje uključuju izdavanje treće registarske oznake u roku od 72 sata.
Prijetnja štrajka i zahtjevi prijevoznika
Konzorcij 'Logistika BiH' najavljuje opći prosvjed i zaustavljanje transportnih lanaca pod parolom 'Do ispunjenja zahtjeva'. Priznaju da traže ukidanje diskriminacije bh. vozača u EU i zahtjeve za bržu registraciju, licenciranje, digitalizaciju (eCMR) i platformu za CEMT.
- Glavni krivac zašto idemo u prosvjed jest ministar komunikacija i transporta BiH Edin Forto, s kojim smo iscrpili sve razgovore, tvrdi Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija 'Logistika BiH', koji je u programu RTRS-a poručio da prijevoznici više ne vjeruju u obećanja i da, nakon 20 mjeseci strpljivog traženja rješenja, više nemaju vremena ni za kakvu priču.
- Mi od države ne tražimo nikakav novac. Transportna industrija u BiH se nalazi na jednom raskrižju. A transportna industrija u cijelom svijetu je najbitnija. Mi smo krvotok domaćeg gospodarstva. Ako se taj krvotok zaustavi, zna se što se dešava. Mi ćemo u ponedjeljak ujutro u 06 sati taj krvotok i naše lance opskrbe zaustaviti, napomenuo je Peulić i pojasnio da se vozači i prijevoznici ne mogu više uvjeravati s carinom mora li bh. prijevoznik imati isti status kao onaj u Sloveniji.
- Mi ne možemo više čekati kada će ministar Forto uvažiti naše zahtjeve da, ako vozač iz BiH sa završenih osam razreda škole odlazi raditi u Sloveniji, a mi ga maltretiramo s raznoraznim preprekama. Zato smo rekli: ili ste na strani 47.000 obitelji u BiH ili ste na strani interesne grupe, dodao je Peulić i dodao da je glas prijevoznika glas hrabrih ljudi koji žele otvoriti novih 15.000 radnih mjesta.
Ministarstvo podsjeća da ne može utjecati na pravo boravka vozača u EU koje reguliše Schengenski sporazum, te da nije nadležno za trošarine, carinske režime i entitetske putarine. Rad na izmjenama Pravilnika o registraciji vozila, Code 95, digitalizaciji eCMR i CEMT platformi je u toku. Ministarstvo ponavlja da će nastaviti donositi mjere u domenu svoje nadležnosti koje podržavaju prijevoznike i transport u BiH.