Digitalna prilika za poljoprivredu u Sarajevsko-romanijskoj regiji
Poljoprivreda u Sarajevsko-romanijskoj regiji ima veliki potencijal, ali mali proizvođači često ne mogu doći do potrošača. Zato je u planu razvoj mobilne aplikacije "plastenik konekt" koja treba direktno povezati proizvođače i kupce, omogućiti pregled ponude u realnom vremenu, naručivanje bez posrednika i veću vidljivost malih gazdinstava. Aplikacija posebno naglašava podršku ženama u poljoprivredi.
Ideja, partneri i ciljevi
Inicijativa je nastala u saradnji Poljoprivrednog gazdinstva "Lubura", Centra za digitalne inovacije pri Elektrotehničkom fakultetu i Resora za pružanje stručnih usluga u poljoprivredi - Područna jedinica Istočno Sarajevo. Gazdinstvo "Lubura" tri godine razvija plasteničku proizvodnju i 2022. je dobilo sertifikat za organsku proizvodnju, što pokazuje potrebu za boljom promocijom i plasmanom proizvoda.
Šta nudi "plastenik konekt"
Platforma će objediniti prodaju, komunikaciju, edukaciju i promociju lokalne hrane. Potrošači će moći vidjeti ponudu u realnom vremenu i izabrati preuzimanje na gazdinstvu, zajedničkoj tački ili dostavu. Proizvođači će graditi digitalni profil sa opisom gazdinstva, fotografijama, ponudom i sertifikatima. Direktna komunikacija omogućava razmjenu poruka, slika i narudžbi, a edukativni sadržaji pokrivaju uzgoj, digitalni marketing i prodaju.
Utjecaj na lokalnu hranu i male proizvođače
Regija ima mnogo plastenika i veliki potencijal za snabdjevanje domaćim povrćem, ali bez digitalnih alata resursi ostaju neiskorišćeni. "Plastenik konekt" će poboljšati tržišni nastup malih gazdinstava, podstaći žene u poljoprivredi i približiti potrošaču porijeklo hrane. "Većina njih prodaje svoje povrće na kućnom pragu, bez jačeg pristupa tržištu i bez mogućnosti da razviju prepoznatljiv brend. Sve više potrošača želi da kupuje hranu lokalnog porijekla svježe, zdrave namirnice, proizvedene u poznatim i provjerenim uslovima i upravo ta praznina između ponude i potražnje postala je polazna tačka za jedan inovativan digitalni projekat".
Organizatori kažu da će "plastenik konekt" biti više od prodajnog alata i da će stvoriti mrežu ljudi, znanja i dobrih praksi. "plastenik konekt" biće sveobuhvatna platforma za prodaju, komunikaciju, edukaciju i promociju lokalne hrane. "Plastenik konekt" će olakšati tržišni nastup malih gazdinstava, podržati žene u poljoprivredi da svoje proizvode učine vidljivim i konkurentnim, približiti potrošaču porijeklo hrane koju kupuje i što je najvažnije, podstaći razvoj nove digitalne zajednice u poljoprivredi. "U vremenu kada sve više tražimo svježu, zdravu i lokalnu hranu, ova aplikacija obećava da će to učiniti dostupnijim nego ikada. Za proizvođače, potrošače i cijelu zajednicu, `plastenik konekt` može postati sinonim za novu, digitalnu budućnost poljoprivrede".