Prevoznici protestuju na ulazu u Trebinje

Prevoznici iz Bosne i Hercegovine započeli su protest zbog pravila Evropske unije koja ograničavaju boravak u okviru EU na 90 dana. Oko 50 šlepera zaustavilo se na ulazu u Trebinje iz pravca Crne Gore i poručuju da će ostati sve dok ne budu promijenjeni uslovi koje nameće EU. Direktor Elektroprivrede RS posjetio je kolonu, donio hranu i poručio da će Elektroprivreda i građani Trebinja pružiti pomoć koliko budu mogli.

– Problem je u tome što je EU donijela propise prije više mjeseci, a bh. nivo nije reagovao nijednom zaštitnom i preventivnom mjerom, jer ovi prevoznici nisu taksisti unutar lokalne zajednice, jer svoj hljeb zarađuju mimo granica BiH, a to znači da imaju slobodno kretanje, a ne ograničeno, za šta su se Ministarstvo transporta i komunikacija BiH, te Ministarstvo inostranih poslova BiH morali založiti u Evropskoj komisiji i izboriti se za status naših vozača, koji su iz cijele BiH i mnogi od njih su daleko od kuće – rekao je Petrović, dodajući da dva nadležna ministarstva trebaju riješiti problem, a ne da ih, kako kaže „preturaju drugome“.

Vozač Amir Ferhatović iz Gračanice, iako fakultetski naobrazovan, prihvatio se ovog posla da prehrani četvoro djece i govori o posljedicama novih pravila. – Problem je u tome što smo mi u Evropskoj uniji tretirani kao turisti, a sve preko toga nam slijede zabrane, kažnjavaju nas, a neke su kolege već završavale i u zatvorima. Kroz cijelu Evropsku uniju je stavljena zabrana da, ako se tranzitira – ne smije se skretati u bilo koju ulicu, pa čak i ako nam je potrebna kupovina hrane, a ako tu hranu nosimo od kuće na granici smo tretirani kao da je švercujemo, pa sam i sam platio 700 evra kazne za nekolike paštete, zbog ove zabrane skretanja dok sam vozio kroz Hrvatsku – naveo je Ferhatović.

Prevoznici ponavljaju zahtjev za intervencijom Ministarstva transporta i komunikacija BiH i Ministarstva inostranih poslova BiH kako bi se riješilo pitanje 90 dana i status vozača iz BiH. Naglašavaju da dugi zastoji i kontrola na granicama, često i preko 20 časova, otežavaju rad i život prevoznika i da će ostati u koloni dok se ne postigne zadovoljavajuće rješenje.