Poskupljenje registracije u Republici Srpskoj
Građani u Republici Srpskoj ove godine će za registraciju vozila izdvajati znatno više nego ranije. Povećanje cijene registracije odnosi se na razliku između osnovne i pune premije osiguranja, kao i na rast drugih taksi. Registracija vozila i cijena registracije postali su osjetljivi za budžete domaćinstava, dok se povećanje premije osiguranja odražava na konačan iznos.
– Građani će plaćati u svakom slučaju više, povećana je naknada za vodoprivredu za duplo, priča se da će i putarine biti povećane za 22%, nelegalni popusti koji su postojali su ukinuti i sve će se to odraziti po džepu građana – navodi ova osoba.
Stručnjak iz osiguranja pojašnjava da je naknada za vodoprivredu са 19,20 KM porasla na 33,60 KM za putnička vozila, dok je polisa osiguranja poskupjela za nekoliko maraka. Digitalizacija i uvođenje centralne elektronske evidencije natjerali su društva da usaglase premije autoodgovornosti.
– Uvođenjem novog informacionog sistema, odnosno centralne elektronske evidencije sva su društva morala da izjednače cijenu, odnosno premiju osiguranja po autoodgovornosti, što je inače propisano kao zakonska obaveza, ali su se u prošlosti dešavale nuspojave, pa su neka društva davala sitne benefite osiguranicima kako bi ih pridobili što više – izjavio je Bojan Popović, predsjednik Skupštine Udruženja društava za osiguranje Privredne komore Republike Srpske.
Banjalučki pravnik je podnio inicijativu za izmjene zakona kako bi se omogućilo jeftinije registriranje i vraćanje konkurencije među osiguravačima.
– Osiguravajuća društva, kao i sve druge kompanije, moraju da se bore na slobodnom tržištu za svoje klijente. Ko je sposoban, inovativan i solventan, treba da opstane. Ostali neka propadnu. Strašno je da se privatnim kompanijama silom nameće profit na račun naroda – istakao je ranije Grmuša.
Grmuša smatra da zajednička tarifa ograničava konkurenciju i šteti i građanima i društvima.
– Dakle, Agencija za osiguranje propiše koliko mora koštati polisa autoodgovornosti i sva osiguranja su dužna da postupaju po toj polisi. Znam da su nekad prije neki, ne svi, ali veći dio njih davali te popuste da bi privlačili klijente. I to je bio lov u mutnom objektivno govoreći – rekao je on.
– Ona direktno ide pod broj jedan na uštrb građana, zato što ne postoji konkurencija u cijenama i pod broj dva dugoročno ide i protiv osiguravajućih društava, jer oni ako neće voditi računa o svojoj efikasnosti, inovativnosti, da bi sačuvali i privukli nove klijente, mislim oni se koriste sa nekom “štakom” koja će u jednom momentu biti izmaknuta i šta će onda? – naveo je Grmuša.